zaterdag 17 september 2011

#2

Mijn nieuwe huis

Die avond reed ik naar huis samen met mijn gastvader Jan in de Corvette. Het Amerikaanse landschap is heel anders dan het Nederlandse! Toen we door de stad reden was er een man die zijn duim opstak naar ons en riep:  "great car!". Dat was nog iets wat ik nog nooit had gezien in Holland, vreemden die je auto een compliment geven.Toen we aankwamen in het huis was ik aangenaam verrast, het was een prachtig huis met ruime kamers en een mooie omgeving (de omgeving zag ik de dag daarna pas omdat het donker was). Nadat Jan me het huis had laten zien zette hij de trofeeën die Rachel gewonnen had bij de overige die ze gewonnen had de afgelopen 9 jaar (ja, ze deed dit al toen ze 4 was).
O dat is geweldig, ik kan deze foto niet draaien dus je moet een hoek van 90 graden naar rechts maken met je hoofd om  het goed te zien. Zoals je ziet is het een HELE grote verzameling van gewonnen prijzen,
Uitzicht op het meer vanuit het huis


 Nog een uitzicht vanuit een ander raam, aan de schutting hangt een honingding waaruit kolibries kunnen eten
De dag daarna speelde ik vooral veel black ops op de Xbox ( :-) ) de dag dáárna ging ik... oke dit is gewoon niet te doen, ik ga niet alles opschrijven wat ik gedaan heb?? Dat gaat me uren kosten en daar heb ik geen zin in, ik ga in GROTE lijnen opschrijven wat ik gedaan heb en daarna schrijf ik elke dag (probeer ik elke dag) wat ik gedaan heb.

High school

Mijn eerste dag op school was een introductie voor iedereen die nieuw was, dat hield in: de 9de-klassers (freshmen) en de nieuwe kinderen op de school die dit jaar erop zijn gekomen. Toch heb ik het idee dat ik niet alles gezien heb van de school want achteraf hoorde ik dat er een fitnesszaal is en een zwembad, waar tot op de dag van vandaag nog helemaal niks van gezien heb.
Deze school heeft geen jongenstennisteam maar het is me gelukt manager te worden van het meisjestennisteam (: klinkt leuk, maar het enige wat ik doe is helpen met de training en scores op schrijven bij toernooien. Mijn eerste football-game die ik gezien heb was nu twee weken geleden, elke vrijdag is er een wedstrijd en elke wedstrijd heeft een thema, het is de bedoeling dat je je als toeschouwer kleedt als dat thema, best raar maar veel mensen hadden superhelden outfits die avond, wat ook het thema was van die avond. Ik heb er veel nieuwe mensen ontmoet. Tot nu toe ben ik naar drie football-wedstrijden geweest, hier heb je wat foto's:



Het katmeisje heet Greta, we kwamen erachter dat we op dezelfde dag geboren zijn en nu zijn we birthday-buddies! Er is een bepaalde groep grote gespierde/dikke jongens met footballshirts, dat zijn de footballspelers die dus in het schoolteam spelen. Elke dag heb je dezelfde vier vakken, elk lesuur duurt 90 minuten. 
Maar als de bel gegaan is na je laatste lesuur ga je nog niet naar huis omdat je dan naar je naschoolse activiteit gaat! Meestal een sport. Ik heb 5 dagen in de week tennis, 3x training en 2x rondlopen bij een wedstrijd en scores opschrijven.
Elke vrijdag staat iedereen op aan het begin van de eerste les met het gezicht naar de Amerikaanse vlag in de klas gericht en zingt een of andere vrouw het Amerikaanse volkslied voordat de les begint. Het voedsel wat je kan krijgen in de pauze is 50% poep minstens en je mag niet eens kiezen of je iets niet neemt of niet omdat er een wet is die zegt dat je veel eten op je dienblad moet nemen, ook al heb je zelf eten bij je... Gelukkig is er nog subway waar we in de auto heengaan in de lunchpauze (helaas niet elke dag). 
Er zit een cowboy op onze school! Hij draagt cowboyschoenen, een dikke riem met hoefijzers er op, en hij draagt altijd blauw/rood geruit overhemd. Zijn droombaan later: professionele stierenrijder. De kluisjes hebben irritante sloten met een wiel erop waar je een code op moet draaien om het te openen, eerst lukte het me dus echt niet, maar nu ben ik er een pro in! Tijdens de lunch zit iedereen bij zijn/haar vriendengroep. Negende jaars heten freshmen (ze zijn net als brugklassers in Nederland), tiendejaars zijn sophmores, elfde jaars zijn juniors en twaalfdejaars zijn seniors, ik ben een senior (:
Ik met Nicki
Op 1 oktober is er een feest in de school genaamd "homecoming" het is de bedoeling dat je met een date komt  en als je die niet hebt kom je in een groep. Ik heb een date, Nicki, ze zit in het meisjes tennisteam, ze is erg... luidruchtig en je kan erg met haar lachen. Toch jammer dat ze een groep van mijn vrienden niet mag. Het thema van homecoming is the jaren '80 waar ik totaal niet voor gestemd heb, ik stemde op Vegas maar blijkbaar is er meer gestemd op de jaren '80 -.-
Ik heb het vak newswriting wat echt veel interessanter klinkt dan het is, mocht je ooit naar een high school gaan, kies dat vak NIET want het is nog saaier dan de weersvoorspelling in Somalië. Als een meisje hier in Amerika je leuk vind laat ze dat merken en wil ze echt altijd je aandacht! Ik heb al een gezegd dat ze teveel aandacht eist en rustig aan moet doen. Ben hier al drie weken en nog steeds ben ik nog niet gewend aan het feit dat zestienjarige meisjes hier gewoon een auto kunnen rijden. Nou ja, zolang ze me liften naar huis geven na de tennistraining mogen ze van mij blijven rijden. En Taco Bell, het is gewoon zo jammer dat we dat niet hebben in Nederland!

Dat is hoever ik nu ben, vanaf nu probeer ik elke dag iets neer te zetten hier zodat ik niks vergeet, heb vandaag een HD video/fotocamera gekocht dus er zullen veel foto's en video's zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten