zondag 25 september 2011

#3

(Hoera) School!


Haha het ziet er naar uit dat ik elke week me blog ga updaten, maar ik zou dingen op moeten schrijven omdat ik nogal wat dingen vergeet zo nu en dan. Maar ik zal beginnen met vertellen, ik heb inmiddels al heel wat schooldagen gehad, en laat me een paar punten duidelijk maken:

1. Een high school in Amerika is net zoals je het verwacht
2. Iedereen is aardig (nou ja, tegen uitwisselingsstudenten dan)
3. Schoollunch is zo erg dat zelfs een Ethiopiƫr het met tegenzin zou eten
4. Het plezier van het rijden in een schoolbus is overschat.

Dit ben ik voor de ingang van de school:
Ik sta bij een mast waar een Amerikaanse vlag aan hangt, kun je helaas niet zien :<
In een van mijn tripjes naar het toilet heb ik de volgende foto's kunnen maken van de binnekant van de school:
Gang boven

Gang onder

Kluisjes (ik heb de tweede van rechts, middelste rij :D)

Kantine, maar alle stoelen en tafels zijn al opgeruimd omdat de pauze een tijd voorbij was
Lekker irritant die foto's onder elkaar, ik kan er niks naast zetten, lang leve blogger.com (:
Ik heb op deze school al meer "aparte" mensen gezien dan ik ooit op mijn scholen in Nederland heb gezien. We hebben hier zelfs een cowboy waarvan zijn hoed het enige is dat ontbreekt (omdat je geen hoofddeksels mag dragen in school) hij heeft me wat foto's laten zien van wat hij beoefend, het is rodeorijden op stieren en paarden. Hij doet mee aan wedstrijden en hij vangt zelfs kalven met een lasso vanaf een paard! Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van dat. Ik vroeg hem of hij wel eens echt gewond was geraakt, na wat gebaren te maken naar zijn been en nadenken zei hij: yes.
De school heeft regels net als in Nederland: geen mobieltjes, geen muziek in de les (wat ik natuurlijk toch wel zie) maar wat wel opviel was de regel dat je geen tas in de klas mag hebben. Alleen boeken, tassen laat je in je kluis!

"Your accent is awesome!"

Als je van Europa komt ben je gewoon interessant hier. Dat heb ik gemerkt aan alle mensen die naar me toe kwamen en bijna allemaal de vraag hadden: "how do you like it here?". Ik heb een vast antwoord bedacht op deze vraag omdat deze standaard gesteld wordt. Ik ben niet de enige allochtoon daar, we hebben nog meer uitwisselingsstudenten die voor een jaar hier op school zitten, Gabriela (meisje van Braziliƫ), Vanesse (meisje van Duitsland) en Tjorge (jongen uit Duitsland, het is geweldig om mensen zijn naam te zien lezen en het proberen uit te spreken, ze zeggen het als "thorgay").
Omdat deze school geen jongensteam heeft voor tennis ben ik maar hulptrainer/manager van het meisjestennisteam geworden, wat leuk is! Alleen blijft het jammer dat ik niet echt kan spelen natuurlijk. Je leert er wel mensen kennen. Vijf keer in de week tennis na school, het is gezellig.

Hoe goed ik ook Engels wil spreken, mijn stomme Nederlandse accent blijft merkbaar. Ik haat het als Nederlanders Engels praten, we spugen de taal uit als het ware, maar hier vinden ze het gaaf. Dit zijn een paar uitspraken die ik gehoord heb:

"Wooooow just talk more! Anything!"
"You say everything cool!"
"I have to keep this guy talking"
"I love your accent"
"You're accent is awesome!"

Die laatste riep een meisje door de klas nadat ik mijn presentatie gegeven had x)
Leerlingen zijn veel meer open dan Nederlanders, wij zijn maar verlegen vergeleken met hun. En kinderen rijden daar auto's wat een slecht idee is want zodra ze een bekende zien in een andere auto, gaan ze kloten. Harder rijden/toeteren/uit het raam roepen, het is dus een goed idee om te wachten met rijbewijzen uitkeren aan mensen die 18 jaar en ouder zijn. 

School dagen

Dit ga ik morgen schrijven (hopelijk)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten